Monday, July 19, 2010

FITNAH YANG DI LEMPARKAN OLEH MRSNOR WAHID

Assalamualaikum kepada semua.....

Seboleh nya ruangan BLOG saya hanya untuk ruangan berniaga sahaja....tanpa sebarang coretan2 yang menyimpang dari matlamat perniagaan saya......tetapi disebabkan isu ini saya terpaksa mengotorkan blog saya untuk membersihkan nama saya yang dicemarkan oleh orang yang bernama MRSNOR WAHID

Pada 23 July 2008 pukul 1:02am MRSNOR WAHID telah meng'order' 1 pelita bunga RA = RM25 dan 1 lantern (lampu laut besar) yang telah siap spray & decal = RM45 dan kos pos = RM6, kesemuanya berjumlah RM76 dan pada 24 July 2008 MRSNOR WAHID telah membuat pembayaran sebanyak RM76 ke account Maybank saya. Kemudian barang itu dihantar ke MRSNOR WAHID.

Saya amat kesal dengan tindakan seorang blogger yang dikenali sebagai MRSNOR WAHID yang telah menfitnah saya dengan urusniaga yang dijalankan pada 23 July 2008 dengan mengatakan saya menjual pelita dibawah ni kepada dia dengan harga RM50 sedangkan urusniaga sebenar adalah RM25.....sudahlah MRSNOR WAHID menipu harga ditambah lagi kata2 nista yang dilemparkan kepada saya.....

Anda nilaikan sendiri perangai sebenar MRSNOR WAHID.... yang mana ramai OTAI2 blogger masak benar dengan tingkah laku & perihal orang yang bernama MRSNOR WAHID. Siapa yang tak kenal MRSNOR WAHID di laman Wanita Melayu.Com??????....dan juga di forum2 sembang yang lain (pasti ramai otai2 yang mengangguk kepala...saya pasti!!!!!).

Gambar & perbualan ini telah sempat saya buat salinan dari English Style Decoration Group dilaman facebook. Entry dibawah ini telah di"delete" selepas saya menghantar message kepada MRSNOR WAHID meminta penjelasan darinya.....mungkin kerana kekalutan & ketakutan orang yang berkenaan telah dengan kadar segera men"delete" entry ini......tanpa disedari saya telah terlebih dahulu membuat salinan. Bijak2...

Saya telah memberi tempoh masa selama 24 jam untuk MRSNOR WAHID membuat penjelasan & memohon maaf secara terbuka....tetapi tiada tindakan dari MRSNOR WAHID...dia masih tetap dengan angkuh dan masih meneruskan kata2 nista kepada saya melalui message di facebook.....Dengan tindakannya itu saya terpaksa mendedahkan di blog saya untuk pengetahuan semua.

Inilah perbualan penuh yang dia memfitnah saya secara terang terangan pada June 2010 dilaman facebook English Style Decoration Group.....




Gambar ini telah dimuat turun oleh Naiz Ismail di laman facebook "English Style Decoration Group" -album "Geder di rumah MrsNor"


MrsNor Wahid - June 24 at 11:25am
lampu ni ler mula2 beli dulu RM50 mahal nak mampus...pada hal lampu nyomya tu RM4..spray jah lepas tu tapal decal..tak sampai harga RM10 pun decal..huhu aku tertipu aku tertipu..tapi tak apa...

Naiz Ismail - June 24 at 11:26am
gilo babas mahalnye..kene hok ni jah moknik. nati nok g cari. tak sangka lampu buruk gitu leh jd lawo. selalu tengok org jual kat pasar pagi, cuma nak dpt idea jd lawa segini tok pandaaa...ekek..ekekkeke....

MrsNor Wahid - June 24 at 11:28am
nak buay guana Ina masa mula2 terjebak dlm dekor ni boodohhh tak tahu ghapo...lor ni celik dah ler mata..

Naiz Ismail - June 24 at 11:30am
ye lah, apa pun time mula2 tak pandai. dah pandai, baru tau tak perlu berhabis byk nak hias rumah yek. eemm... tak per kito intai2 dulu....kutip idea mana yg boleh. tertarik sbb rasa lampu tu murah je regenye...ekek.ekek..nanti p romantika plaza angsana. sana pun byk choice n lawo2. gilooo...giloo...

Rahimah Ahmad - June 24 at 2:3pm
HEHEHE..GILO..JANGAN TAK GILO....

Nick Aureanayz - June 24 at 2:45pm
lawo2 ambo hok tgk nie pun hampir2 gilos....:)

Naiz Ismail - June 24 at 2:54pm
kakna jgn gilos. ekke..ekek...dok babak gilo blako...eheheheeheee...

Kahariah Mk - June 24 at 4:11pm
50 hengget mahalnya! cepatlah kaya org hok jual tu!

MrsNor Wahid - June 24 at 5:00pm
a'ah RM50...penjual dlm WMC dan yg dok sindir akak dlm wall geng dia yg salah satunya ada dlm list friends...memang kaya pun rumah mengalahkan rumah mat salleh hahahaha

Pugiyana Hussin - June 24 at 9:12pm
mmg kaya sungguh laa ni kak nor weeehhh..masin laaa mulut dia org yeeee...

Rahimah Ahmad - June 25 at 12.15am
HAH...DOH TAU KAYO...KURE-KURE KANLAH KUTU TU..HEHEH

MrsNor Wahid - June 25 at 12:16am
hahahaha ima... kure kure dalam perahu ker hahaha

Rahimah Ahmad - June 25 at 1:27am
haahhahahah..pende la kak nor ni tau......cheh...

Rahimah Ahmad - June 25 at 1.28am
gelak la tu..mentang-mentang le imta tak reti sesangat cakap kelate...nanti nak suruh adik ipaq ima ajokan...dia ore kb tau...hhhuuhh..

MrsNor Wahid - June 25 at 8.53am
~ooo ima ada adik ipar kat KB..kalau gitu boleh dtg KB ler...singgah umah buruk akak iyer nanti ..

......TAMAT PERBUALAN........

Walaupun saya peniaga tetapi tidak lah tercapai akal fikiran saya untuk menjual pelita itu dengan harga RM50.....bagi saya harga RM25 cukup memadai.....

Sebagai peniaga yang duduk di Kuala Lumpur....(jgn samakan kos di kawasan anda)....saya perlu menanggung kos2 sepeti berikut:-

1 - Harga pelita
2 - Warna (spray) + upah spray
3 - Decal
4 - Idea (kreativity) ~ pada masa itu saya pencetus idea ini di WMC
5 - Duit Minyak
6 - Masa.....

Setelah di kira2 adalah untung lebih kurang RM5......kaya ker dengan RM5 tu? Haloo....meniaga mesti untung kan????? Tergamak kah anda untuk menjualnya dengan harga RM50???? Hilang akal ape!!!

Untuk pengetahuan anda semua...salah seorang pembeli pelita berkenan adalah Puan Faridah Ithinin a.k.a Ida Faridah (terkenal juga di laman2 forum & facebook) ....anda boleh tanya sendiri dengan beliau....berapa harga yang beliau beli dengan saya......adalah mustahil saya mahu jual dengan harga berbeza2 sedangkan harga yang dipamerkan di ruang jualan saya di WMC (pada tahun 2008) adalah RM25.

SILA JAWAB MRSNOR WAHID!!!!!!!!!!!!!!!.....

JIKA ANDA DENGAN BERANI MENGELUARKAN KATA-KATA DIATAS.....SAYA KIRA ANDA JUGA BERANI MENJAWAB PERSOALAN SAYA....

ANDA PERLU JAWAB SECARA TERBUKA......DAN PERMOHONAN MAAF JUGA SECARA TERBUKA....

MRSNOR WAHID......saya juga akan keluarkan e-mail/message antara kita in full version.....awak cuma berani mengeluarkan sebaris kata2......itu memang permainan awak....mengaburi mata semua orang tentang isu sebenarnyer...................Jangan risau MRSNOR....ada lagi yang akan saya keluarkan........

Untuk pengetahuan semua....pada hari Jumaat lepas, saya berjaya juga menyerang ruangan chatting di blog MRSNOR WAHID....dengan kelam kabut dia men'delete' posting saya dia ruangan itu dan terus block IP address saya.....Nampak sangat dia tidak boleh menerima kenyataan tentang kesalahan yang dilakukan dan takut benar untuk menjawab....dan takut benar orang-orang yang selalu masuk blog dia tahu keadaan sebenar.....apapun saya pasti ada yang sempat baca di ruangan chatting itu dan ada beberapa orang yang saya nampak memberi pendapat mereka...ternyata ada diantara posting mereka juga di delete......hhhhhmmmmm betul juga statement kat blog itu tentang kaki ampu......hahahahhaha betul tak???? Cuma posting kaki2 ampu sahaja yang kekal diruangan chatting dia ....pendapat yang "kureng" akan didelete..........tak gitu MRSNOR WAHID?????......Pandai memutarkan belitkan fakta akhirnya MRSNOR WAHID terbelit!!!!!!!!!!!!!!!

KENAPA MRSNOR PERLU "DELETE" DAN 'BLOCK IP ADDRESS' SAYA????? JAWAB MRSNOR WAHID

Disebabkan MRSNOR WAHID tidak berada dalam listing facebook saya....jangan ingat saya tidak tahu posting yang kamu lakukan.......APA????? DIAM TAK BERERTI SALAH???? Hahahahhah Kamu memang pandai buat lawak.......Haloooo orang2 kampung....pernahkah sebelum ini MRSNOR WAHID DIAM????? PERNAHKAH??????....Kenapa kali ini????? MRSNOR WAHID TERTELAN PANADOL KAH????? Mungkin terkesima gamaknya....... :)

Kan bagus kalau dari dulu lagi MRSNOR ambil sikap begini (DIAM)...aman sikit laman2 forum.....tiada kata2 sinis yang mengguris hati .......ini tidak....suka hati mengkritik hiasan rumah orang (depan2 tuan rumah)....tanpa memikirkan perasaan tuan rumah....wei!!! suka hati la orang nak hias rumah mereka.........sempurna sangatkah kamu wahai MRSNOR WAHID?????

Kamu jangan ingat boleh lari dari realiti........Ingat!!!! Kamu perlu jawab soalan saya & minta maaf.....

Tunggu tayangan selanjutnyer......

20 comments:

IRDAYU said...

salam kak shima ..dah she bilang n minta pendapat orang tua-tua..
orang tua-tua nasihat kan tak payah nak minta maaf ..
so ..follower semua fikir2 kan lah
sebelum kita mempercayai sebulat2 nya kata yang keluar dari mulut mrsnor ini.

saya juga pernah di malukan di wall seorang sahabat bila mana dia membeli faux cake dr saya dan dan meletak kan foto2 faux cake yang telah di hiasa di rumah nya.

dengan selamba nya mrsnor menegur sahabat saya itu ..yang di tak berahi tak teringin langsung untuk memiliki faux cake ..kata nya yang ada kat rumah dia pun dek kerana pemberian dr seseorang .

sedangkan dia tahu saya boleh membaca post yang dia tulis di wall sahabat saya itu ..
dan bagaimana pula hati sahabat yang telah memberikan faux cake itu kepada nya.


saya tak mahu mengulas panjang .
hanya mereka yang lama di forum n bloger2 lama sahaja tahu siapa dia yg sebenar nya.

cikgu su said...

qamilia
sabar ya dik...
akk pernah beli barang ngn adik..
ok je...

insyallah ada penyelesaiannya.

cikgu su said...

qamilia sabar ok..
allah sentiasa melindungi awak...
kak su doakan.

akk pernah beli deco inggeris ngn awak...sampai sekarang ok..harga pun berpatutan.

kalau org nak kata qamilia kaya???
tu lan usaha awak kan?

Qamillea said...

Salam....Ayu & CIkgu Su....itu lah manusia....terima kasih sokongan anda.....saya bukan meraih simpati...cuma untuk mengajar dia supaya menghormati orang.....

Ogy said...

g dh terkena...tapi bukan pasal jual beli....pasal komen dia yg tak berkenan kat hati g..g delete dia dr fb..pastu dia mengamuk..sindir2 g kat fb org lain...bila g pm elok2..lg dia mengamuk...siap sentuh hal peribadi g lagi...sgt sedih dihina...taulah masa tu g ni janda....takpelah k.Q...dulu dia berani lah sbb takde org berani nk sebut nama dia terang2an mcm ni...skrg kita tunggu dan lihat dia berani tak nk jawap balik...sabar ya...

Qamillea said...

G...itu memenag permainan dia dari dulu G...

Memang ramai yang dah terkena dengan dia...tapi akak yakin ramai yang diam....itu yang makin galak dia berdrama....

Tapi kali ini dia silap langkah....dan memang dia silap jolok sarang tebuan....

Takkan ku biarkan dia dengan sesuka hati menfitnah.....mulut puaka.....

marsya @ ayu said...

Sya pernah berurusan dgn kak Qam masa mula2 nak berjinak dgn brgan deco.. Sya rasa kak Qam la antara peniaga yg sangat bertolak ansur..Siap bole ambil brg dulu bayar kemudian lagi.. maklumla masa tu belum mampu.. Sya mcm terkejut juga bila nama peniaga yg diorg dok sibuk canang2 ni rupanya kak Qam.. Dan sya mmg tak percaya kak Qam mcm tu pun..
Xtually dalam berniaga ni mmg mcm ni la kak.. Sya pun dah naik kecik ati sebab kawan blogger dulu sama2 dok tanya itu ini pasal painting, la ni amik sya punya idea bulat2 buat bisnes.. kiranya senasib jugala sebab tu sya malas nak update blog lately sebab kena pk idea lain pula..
Setakat jual brangan mcm ni manala bole kaya.. kalau kaya baik berenti kerja .. betul tak?
Anyway best of luck ..

Anonymous said...

agaknya dia ni attention seekers kut,apa kata org,nak perhatian.ada masalah jiwa tu.ngaji quran pun nak cerita dlm blog.

LYNN said...

Macam yg aku cakap senang je kalau nak settle minta MAAF je kalau memang dah salah...tak payah nak menahan ego yg tak ke mana...dan nak menegakkan benang yg basah aku ....ingat masa aku dituduh menfitnah ...memang dia tak menyebut nama tapi orang tahu..itu aku abis di jaja sana sini tak cukup kat blog, sambung kat fb...padehal tak de bukti lansung aku fitnah dia..memang teramat sedih kite dimalukan now dia pulah duk jaja yg dia tak sebut nama walau bukti dah ade...sedangkan masa dia kate aku fitnah dia aku tak pernah sebut nama lansung...dia yg terasa pastu duk jaja citer kat BlOG yg kite fitnah dia..
dia begitu angkuh buat N3 kat blog ....mengatakan aku fitnah..padehal orang tak tahu citer sebenar..Shima kalau nak kuceritakan pada sume orang boleh tapi untuk ape..sebab bila kite aibkan orang ..Allah akan buka keaiban kite...so...dah terbukti akhir nyer...keaiban dia Allah buka tak perlu tunggu lama....
Bagi aku selepas ini berhentilah dari dari mengeluarkan kate2 yg menghiris, menyindir dan sebagai...cukup-cukuplah tu....

Qamillea said...

Tu la lynn....hari ni baru dia tahu langit tinggi rendah.....tu dia tengah sibuk buat taichi....kita perhatikan jer permainan dia....memang patut diajar orang yang mulut macam tu....

Malam kang dia buat kerja Rukun tetangga.....dok perati sapa nak buat posting kat umah dia

julia said...

sabar kak ima~...smlm pun ada kwn baik dia kol jue...dia dh tanya ngan mrsnor sendiri,betul ke akak beli harga rm50...dia bleh jawab...akak rasa2 lah harga rm50...muahahah...dia sendiri pun x sure la bebbb...mrsnor2,,camno la ko leh rasa2 la dollll tp boleh berani post kat fb pasal price tu...pastu cam ulat taik sukerrr org komen..kehkehkeh...

kak ima ku cayam~~.....conversation akak ngan dia tu dh bleh copy masuk blog ke belum?...stenbai je la ye...hahahaha

HAR said...

salam..shima! akak adalah slh sorang pengomen kt situ..mtk maaflah bnyk2..kami ditipu rupanya.malu arr....maaf ya shima! serik dh akak!

HAR said...

salam..shima! akak adalah slh sorang pengomen kt situ..mtk maaflah bnyk2..kami ditipu rupanya.malu arr....maaf ya shima! serik dh akak!

HAR said...

salam shima..akak nk mintak maaf bnyk2 kt sini.akak salah sorang pegomen kt situ.rupanya kami tertipu..malu akak mintak maaf ya shima

Qamillea said...

Kak Har...peace no war...tak de hal la....u ols tak terbabit....sebab telah dimanupulasi oleh orang yang tidak bertanggungjawab.... :)

saya cuma mahu dia bertanggungjawab atas apa yang dia telah lakukan....


take care...

NUR98 said...

Tabahkan hati utk lalui sume ni...klu pendapat sya. klu betullah pelita tu rm50, apa salah nye..yg menjadi persoalannya kreativiti xleh di ukur harganya...so berfikirlah sejenak.

Anonymous said...

haha perempuan itu telah terkena ludahnya kah?? ramai yang telah terkena dengan kata-kata nista seorang mrsnor wahid yang perasan bagus ini.. ramai yang tahu siapakah mrsnor wahid..perangai buruk ini bukan baru lagi...SUDAH LAMA!! suka melaga-lagakan orang, suka mencaci, suka memfitnah, suka mengaibkan orang...pendek kata tiada yang baik-baik pada dirinya. Suka menayang, suka menunjuk. Doa orang-orang teraniaya sentiasanya akan dimakbulkan Allah.Rezeki yang dimiliki bila-bila masa akan ditarik balik...sedarlah diri, bukannya muda lagi...entah bila hendak bertaubat??

Mat said...

kelakar jugak ya, tak tau pulak aku pasal beli barang online ni leh gaduh-gaduh, bagi aku,aku survey dulu semua harga pastu baru beli.huhuhu

Mat said...

kelakar jugak ya, tak tau pulak aku pasal beli barang online ni leh gaduh-gaduh, bagi aku,aku survey dulu semua harga pastu baru beli.huhuhu

Anonymous said...

kelakar jugak ya, tak tau pulak aku pasal beli barang online ni leh gaduh-gaduh, bagi aku,aku survey dulu semua harga pastu baru beli.huhuhu